۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۴۷۹۶
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا:

غربگرایان از سرنوشت کشورهای سازشکار عبرت بگیرند| نتیجه سازش با آمریکا نابودی است

نماینده خبرگان با تأکید بر این که سازش با آمریکا غیر از ذلت، پستی، نابودی و شقاوت چیزی به دنبال ندارد، گفت: بزرگترین نشانه افول آمریکا، اعتراف سردمداران آمریکا به این است که تا کنون نتوانسته اند به آرزوهای خود دست پیدا کنند.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که امروزه بسیاری از جامعه شناسان بزرگ دنیا به مسأله رو به افول بودن آمریکا اذعان دارند، گفت: "فوکویاما" یکی از جامعه شناسان ژاپنی الاصل و از تبعه آمریکا است که در گذشته "لیبرال دموکراسی" را به عنوان پایان تاریخ قلمداد کرده، اما اخیراً از این نظریه خود صرف نظر کرده و بحث افول آمریکا را مطرح می کند.

وی ادامه داد: افزون بر این مورد، بزرگترین نشانه افول آمریکا، اعتراف سردمداران آمریکا به این است که تا کنون نتوانسته اند به آرزوهای خود دست پیدا کنند.

آیت الله حیدری با اشاره به این که طراح موضوع "خاورمیانه بزرگ" آمریکا است، اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که آمریکا اذعان می کند که نتوانسته به این موضوع دست پیدا کند؛ آمریکا علیرغم هزینه کردن مبلغی بالغ بر هفت تریلیون دلار در این زمینه نتوانسته به نتیجه برسد و با شکست مواجه شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به شکست های پی در پی آمریکا در منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: آمریکا هزینه های هنگفتی را متحمل شد تا بتواند بر عراق تسلط یابد، اما شکست خورد و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بدون شلیک یک فشنگ به سوی عراق برنده میدان شد؛ آمریکا قصد داشت رژیم بشار اسد را نابود کرده و تکفیری های وابسته به خودش را جایگزین کند، اما شاهد بودیم که نتوانست موفق شود.

وی با اشاره به این که امروز همگان می دانند که سر آمریکا به سنگ خورده و در گِل فرو رفته است، افزود: آمریکا همچنین می خواست حزب الله لبنان، مقاومت اسلامی فلسطین و انصارالله یمن را از بین ببرد، اما به این نتیجه رسید که چاره ای جز تعدیل جنگ ندارد.

آیت الله حیدری با بیان این که یکی از بهترین نشانه های افول آمریکا این است که دستش از جمهوری اسلامی کوتاه شده است، عنوان کرد: چهل سال است که آمریکا تلاش می کند قدرت خود را در ایران به ثبات رسانده و نظام اسلامی را ساقط کند، اما نتوانسته غلطی بکند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به کسانی که به دنبال سازش با آمریکا هستند، تأکید کرد: از کشورهایی که مسیر سازش را در پیش گرفتند، عبرت بگیرید، قذافی مسیر سازش را در پیش گرفت و همه دستگاه های مربوط به انرژی هسته ای را سوار کشتی و تسلیم آمریکا کرد، اما در عاقبت خود آمریکا او را ساقط کرد؛ همچنین همه ما مشاهده می کنیم که عربستان یکی از هم پیمانان بزرگ آمریکا در منطق است، اما آمریکا با تحقیر از آن به عنوان "گاو شیرده" یاد می کند و می گوید «عربستان بدون آمریکا دو هفته هم دوام نمی آورد».

وی با تأکید بر این که سازش با آمریکا غیر از ذلت، پستی، نابودی و شقاوت چیزی به دنبال ندارد، بیان کرد: طرفداران سازش با آمریکا باید ثابت کنند که با چه تضمینی می توان معاهدات آمریکا را حفظ کرد؛ همه ما مشاهده کردیم که هنوز مرکب برجام خشک نشده بود که آمریکا آن را نقض کرد؛ امروز خود طرفداران مذاکره با آمریکا هم می گویند به عهدهای آمریکا نمی توان اعتماد کرد و تضمین داد، بر این اساس نباید عده ای به دنبال سازش با آمریکا باشند./841/ت۳۰۲/ق

گزیده ای از مصاحبه با آیت الله حیدری را می توانید از اینجا بشنوید.

ارسال نظرات